ÍGY GYILKOLJ MEG EGY BLOGGERT! - AZ ELLOPOTT VADÉTELES KÖNYVEM TÖRTÉNETE


Kedves Ismerőseim!

Azzal kellett szembesülnöm, hogy LOPÁS áldozata lettem.

Nem egy-két receptről van szó, hanem egy egész könyv ötletéről!

Kb. több, mint 2 éve egy komplett vadételes könyv tervezetével ültem le az egyik könyvkiadó céggel tárgyalni. Csak velük! Ígéretet tettek arra, hogy annyira jó az ötlet, így támogatnak benne. De egy kis időt kérnek. Majd a kiadó vezetője hosszú hallgatás után, annyit közölt, hogy nem valósulhat meg a könyv.
Akkor sérelmezték azt is, hogy nő vagyok.
Bónuszban diszkrimináció is, mert egy vadászó és főzni tudó nő nem elég hiteles! Biztos az angol királynő is hiteltelen vadász! 

A kiadó effajta hozzáállását méltánytalannak tartom és mélységesen elítélem!

Ez is csak egy mocskos üzlet!

Fekete István idézetét vésse észbe mindenki:
"Lám, jó: jónak lenni. Megemelni a kalapot annak is, aki elesett, annak is, aki kopott és megfáradt, mert mindent, de mindent visszakap az ember: az ütést is meg a simogatást is."

DE ENNÉL NAGYOBB ELISMERÉSRE EGY KIADÓTÓL NEM VÁGYOK! 
Iszonyatosan jó ötletem volt, nagyon alapos voltam, nagyon szépen összeraktam és ők nagyon szépen ellopták!

Több veszteni valóm nincs! Már nincs mit elvenni, mert ellopták az egész ötletet! Megosztom veletek a tervezetet még a könyv megjelenése előtt, amelyet 2016. szeptember 27-én készítettem el! Nagy tanulság volt ez számomra! 

Sajnos a személyes megbeszélésen még ennél is több ötlet hangzott el! Közöttük a jelenleg cím ötlete is. Milyen jó, hogy lelkesen jegyzetelt a kiadó...

Szégyen és gyalázat! Visszakereshettek a Facebookon is ezzel kapcsolatban! Felmerültek politikai kérdések is, felmerült az hogy egy férfival nem lenne-e hitelesebb. Hát tessék megcsinálták és nem velem!

Ahogy egyre több adat jön ki a könyvről látom az árat is úgy lőtték be, ahogy én leírtam (olvassátok el az én tervezetemet). A vadfajok bontását is hasonlóan. Felkerült az is hogy magyar. Szóval böngésszétek át az én leírásomat! Remélem a receptjeimet nem lopták el, de már ez is kérdéses!


Miért nem perelek?


Mert naiv emberként nem írtam semmilyen papírt ezzel a kiadóval csak átadtam az ötletemet és mert bizonyos körökben igen ismert a kiadó. Szépen kiénekelték a sajtot a számból! 


Egyszerű szellemi termék lopásról beszélünk, de ha már akár egy szót is megváltoztatnak az ő ötletükként eladhatják! 
De egy gyakorlott, igazi véres kezű ügyvéd biztosan ki tudna hozni ebből a helyzetből valamit, mert a közzétett anyagomban is látható már most, hogy több pontban egyezés van! De sajnos ilyen szakembert nem ismerek!

Az is szomorú, hogy az ötletem mögé találtak olyan embert, aki beállt! Ennyit a tartson össze a vadásztársadalom tézisről! 

Számot vettettem és úgy akartam dönteni, hogy abbahagyom a blogot, hogy ebből az egészből ennyi elég. ÚGY MINDENBŐL! Hogy a vadászatot is befejezem egy életre, mert ez méltatlan hozzám és az elveimhez és a vadásztársadalomról alkotott utópisztikus álmomról! 

Elhihetitek, hogy mennyire és mérhetetlenül rosszul vagyok ettől az egész helyzettől!

Egy jó tanács! Ha van egy jó ötletetek, akkor mindenképpen szigorú dokumentálás mellett adjátok át egy kiadónak, hiába tűnik az ország egyik legmegbízhatóbbjának! Ne gondoljátok azt, hogy ők úgysem teszik meg! Hogy ők tisztességesek és veletek úgysem történhet meg! 

MINDENKI VONJA LE A MAGA KONKLÚZIÓJÁT AZ ESETBŐL!


Olvassátok el az én elküldött anyagomat: 





SZAKÁCSKÖNYV VADÁSZOKNAK



  • Magamról:
    Tóth-Nacsa Ágnes vagyok, a Boldog Kukta blog szerzője, természetszerető fiatal vadászhölgy és horgász.

  • Vadgasztronómia és a vadászat szerelmese vagyok! Egy lesen töltött néhány óra igazi feltöltődés számomra. Az én történetem érdekessége, hogy saját döntésem alapján az év elején hivatalosan is vadász lettem úgy, hogy a családunkban egyetlen férfi sem űzi ezt a sportot.
  • A húsok, a hagyományos és a szabadtéri konyha a specialitásom némi külföldi kitekintéssel, apró csavarral. A vadhús állandó „vendég” az asztalunkon és a konyhai partizánkodásaimat már kezdetektől végigkíséri. Kezdő bloggerként újságba kerülő első receptem is egy vadétel volt.
  • 2011 óta évi 130 és 200 közötti bejegyzést teszek közzé a blogomon. A közösségi média több forrásán rendszeresen megosztom ezeket az írásokat, magam készítette fotókat, kulináris kalandozásaimat.
  • Nyomtatott és digitális platformon megjelennek időről időre receptjeim. A Fahéj magazin egyik szerkesztője voltam majdnem a kezdetektől. Emellett a televízióban a Család – Barát Magazinban és a Fishing & Hunting csatorna Vadászok konyhája műsorban is lehetőséget kaptam a főzésre. Több céggel állok állandó vagy időszakos kapcsolatban, akiknek receptekkel, ötletekkel, tanácsokkal segítek pl.: Herz, Maggi, Óföldeáki Tésztaüzem, CSIKOS, Donum Terrae, Tchibo...
  • Számtalan versenyen vettem már eredményesen részt. Időközönként külföldi vizekre is evezek. Számomra kiemelkedő a kanadai molekuláris gasztronómiával foglalkozó Molecul-R versenyen hivatásos szakácsok között elért 10 döntős közé való bekerülésem. A közelmúltból pedig a bécsi Park Hyatt Hotel által kiírt versenyen az éttermüket vezető séf Stefan Resch szarvashúsból készült ételemet beválasztotta a három döntős recept közé, melyet Bécsben szeptember elején készítettem el. A zsűri választása alapján, igazi megtiszteltetésként és elismerésként az én vadételem kerül fel a Park Hyatt Hotel téli étlapjára.



  • A könyv piaci háttere:

  • Alapos kutatás, piacfelmérés, tervezés után egy egyedülálló és hiánypótló magyar vadfajokra vonatkozó szakácskönyv ötletét szeretném megvalósítani a XXXXX XXXXX minőségi gondozásában.
  • A hazai könyvpiacon az antikvár könyveket is beleszámítva közel 20 fajta kiadvány foglalkozik vadételekkel - amelyek vagy nagyon régiek vagy halételekkel kombináltak - de egyik sem részletes és nem passzol tökéletesen a hazai vadgasztronómiába. Egy darab angol nyelvről lefordított könyv képviseli az igényes kiadványokat ebben a témában a hazai szakácskönyv piacon. Több olyan vadfaj van benne, amelyre itthon nem is vadászhatunk, tehát ezek a receptek nehezen kivitelezhetők. Ára jelenleg 6000-9000 Ft között mozog üzletfüggően.
  • Hazánk világszinten is minőségi vadban gazdag terület és számtalan külföldi sportvadász látogat el hozzánk. Ezáltal a könyv angol és/vagy német nyelvű fordítása is nagy lehetőségeket rejt. Mindkét nyelven a fordításban is közre tudok működni.
  • A vásárlóközönség ebben a témában egy-egy drágább, minőségi kiadványt is örömmel megvásárol, mert biztosítva vannak az anyagi feltételek. A hazai sportvadászok száma jelenleg kb. 
    60 000 főre tehető.
  • Terjesztési helyek tábora nem csak a könyvesboltokra korlátozódik ebben az esetben, hanem vadászboltokkal, vadászirodalommal foglalkozó webáruházakkal is bővül.

  • A könyv megvalósítása:
  • Megjelenésként maximum 200 oldalas keménykötésű, minőségi képekkel tarkított formátumra gondoltam.
  • Fontos, hogy saját fotókkal mind szabadtéren, mind pedig hobbi stúdiómban támogatni tudnám a közös munka egy-egy fázisát, ha szükséges.
  • Könyv felépítése és tartalma
- Első oldalon vadászüdvözlettel nyitok, plusz 1 oldal a hazai vadászidények ábrájával.
- Maximum 80 receptet tervezek két nagy csoportra bontva (apróvadak és nagyvadak).
- Minden vadfaj előtt 1 oldalas rövid bevezető írás/vadászélmény lesz, plusz 1 oldal
montázs a lesről, vadászházból, vadászatról, kultikus helyekről (Rózsakunyhó,
Nádasladány, Hatvan, Kaszó, Gyulaj...). Egy apró iránytűként funkcionál mindez a
hazai vadászkultúra bölcsőjéhez.
- Következő oldalon egy bontott, húsrészeket („robbantott ábra”) megnevező fotó
látható.
Az aktuális elejtett vadról néhány szó és felhasználási útmutató kerül mellé. Ez a
pont nem az összes vadfajnál lesz, mert több esetben azonos.

- A fenti oldalt követik a receptek. Ezekre is már 80 %-ban elkészültek az előzetes

ötletek. A hagyományos vadkolbász, vaddisznó pörkölt, fácánleves mellett
helyet kapnának a könnyen elkészíthető újdonságok, mint a pástétomok, sültek,
„üveges konfitált nyúl”, borban sült szarvaskolbász, levesek, grillezéskor
rozmaringra húzott saslik,
szendvicsek, a jól bevált vargányás-vaddisznós töltött káposztám... Mind
konyhában, mind szabadtéren elkészíthető fogásokról lenne szó.

  • 1 recept két oldalból áll. Az első oldalon a rövid bevezető (2-3 mondat), hozzávalók, leírás
található néhány fázisfotóval, a végén rövid tippel (pl. pác, mártás, házi vadfűszerkeverék,
apró praktika...). A másik oldal pedig a fotó az ételről.

  • Könyv zárása pedig - mint minden vadászat vége - egy igazi vadászlakoma lesz, ünnepi ruhában, sok-sok finomsággal a közreműködőkkel együtt és mindezt fotókkal
dokumentáljuk.

  • A legtöbb külföldi vadász szakácskönyvben egy összefoglaló található beszerzési helyekről,
vadászéttermekről, eszközökről. Erre is van egy listám, ha szükséges.

  • A könyv legvégén a betűrendes, oldalszámmal megjelölt receptlajstrom található.



  • Célom:
  • Tervem egy olyan időtálló, látványos könyv létrehozása, amelyet az olvasó örömmel vesz kézbe, lapozgatva pedig hol a lesen érzi magát, hol a vadászláz járja át minden porcikáját, hol pedig már a konyha felé veszi az irányt, hogy hozzálásson a főzéshez.
  • Hiteles forrásként, mint vadászhölgy és gasztroblogger szeretnék egy páratlan minőségi kiadványt létrehozni az Önök magas minőségű gondozásában 1 év alatt.
  • Optimális megjelenés a minden évben megrendezendő augusztus végi, szeptember eleji Országos Kaszói Vadásznap és a Soponyán megrendezendő Vadgasztronómiai Fesztivál! Azonnal és direktben elér az első vevőkhöz akár egy-egy kóstolóval, személyes találkozóval egybekötve.
  • Az 1 éves időintervallum a vadászidények miatt szükséges, de már június közepére teljesen befejezhetőek a könyv főzési és vadászati munkálatai.
  • Magam vadászom végig a hazai összes elfogyasztható vadfajt, magam zsigerelem ki ezeket és erről fotókat is készítünk a hitelesség jegyében!


Bízom, hogy a leírtak elnyerték tetszésüket és sikeres együttműködés indul el közöttünk!


Köszönettel,


Tóth-Nacsa Ágnes


Elérhetőségek:
Web: www.boldogkukta.blogspot.com
Email: boldogkukta@t-online.hu

Népszerű bejegyzések