Muflonpörkölt



Legutóbbi horgászatunk során egy kis különlegességgel készültem. A kép ezért is készült éppen egy csónak elejében fotózva. 
Muflonhúshoz jutni nem éppen a legegyszerűbb, de mégsem lehetetlen. Most egy két személyes változatot készítettem ebből a különlegességből. Nem cifráztam túl, csupán néhány jó minőségű alapanyag került az edénybe és nagyon lassan főztem, hogy ízletese, puha végeredmény kapjunk. 


Fejlámpával megvilágított összetevők :-)


Hozzávalók 2 személyre
Elkészítés: 3 óra 
1 kg muffloncomb
15 dkg füstölt szalonna
20 dkg paradicsom
20 dkg vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kk. őrölt fekete bors
1/2 kk.őrölt borókabogyó
1 db hegyes erős paprika

őrölt piros paprika 
víz

➽ A húst felkockázzuk kb. 2x2 cm-es darabokra.

➽ A füstölt szalonnát, a paradicsomot és a megtisztított vöröshagymát közel azonos darabokra felvágjuk.

➽ Most is jött velem a mozgó konyhám. Én a FOX főzőszettemet használom ilyenkor. Ebbe raktam bele a fentieket. Egy kicsit megdinszteljük a vöröshagymát, a paradicsomot a szalonna zsírján.
Majd hozzáadjuk a muflonhúst. Hozzáadunk egy felkarikázott hegyes erős paprikát.

➽ Fűszerezzük az egészet őrölt borókabogyóval, őrölt fekete borssal, sóval. Alaposan összeforgatjuk az alapanyagokat és felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen elfedi az egészet. 

Körülbelül 2 órán keresztül lassú tűzön főzzük a pörköltet.

➽ Mielőtt elkészülne a pörkölt, csak akkor adjuk hozzá az őrölt fűszerpaprikát és összerotyogtatjuk egy kicsit. Csupán 10-15 perc. 

Én most pörkölt tarhonyát készítettem a muflonpörkölt mellé. Praktikusabb egy kis csomagnyit a táskába tenni, mint egy nagy pakk burgonyával rohangálni. Puha kenyér, savanyúság dukál még mellé. 
Igazi ínyenc, mégis hagyományos lakoma kerekedett ebből a mennyei vadhúsból. 
 

Népszerű bejegyzések