VI. Nagymarosi Csípős Fesztivál


A múlt évben még újdonságként fedeztük föl a Nagymarosi Csípős Fesztivált, az idén pedig tudatosan vettük az irányt a Dunakanyar egyik szépséges kis települése felé. Két csípős ízekért ácsingózó férfiúval térképeztük fel a terepet. Én a különlegességeknek szenteltem nagy figyelmet, a fiúk pedig a tűréshatáraikat tesztelgették. 

Ez a bejegyzés most nem a termelőkről, nem az első WOOOOW élményről szól, hanem azoknak szenteltem nagy figyelmet, amelyek valamiben mások, mint egy "egyszerű" chiliszósz.

A rendezvény kézműves vásárral egybekötött, ahol helyi termelők is bemutatkoznak portékájukkal. Egy kikötése van a szervezőnek, hogy lehetőleg mindenhol legyen valamilyen csípős finomság, melyet zászlónak kell jelezni. A sajtosoknál chilis sajt, a füstölt árut kínálóknál csípős chilis kolbász, a szörpöt-lekvárt árusítóknál pl. chilis szörp csábította a kapszaicin megszállottjait.  









Akinek nagyon-nagyon örültem a termelők sorában felfedezve, ő "Levendulamama" volt. Novák Éva kosdi birtokán termeszti a gyógy- és fűszernövényeket. Most egy igen látványos, milliónyi szárított fűszer és gyógynövénnyel megrakott standdal készült. 
Igény esetén összeállított teákat különféle problémákra, emellett "élményteák közül is válogathattunk. Aki teheti mindenképpen látogasson el hozzá egyszer. Úgyis függő lesz utána! :-)


Az éhes látogatók sem maradtak hoppon. Bográcsban rotyogott a chilis csülkös pacal, ehettek chilis browniet, éppen csak egy kicsit csípős chilis kürtöskalácsot. A ZsámBBQ szmokerben készült omlós, szálakra szedett, szaftos tarjája és szegye került szendvicsbe. Iszonyatosan finom volt, de be kell vallanom, hogy roppantul túlárazottak. Habár tudjátok, hogy hogyan tartja a mondás: minden annyiba kerül, amennyit kifizetnek érte. Viszont a minőségbe senki sem köthet bele.



Most pedig nézzük az izgalmasabb termékeket. Volt ebből most jó néhány. Én inkább ezekre vadásztam most. A Foolchili termékeit emelem ki először. Bodzabogyós-almás üdítőitalt kóstoltam meg moruga chilivel ( a világ legerősebb chilije). Enyhén csípősnek írják az italt, de úgy éget, mint egy jobb pálinka. Viszont az ízek nagyon rendben vannak. Csak bevállalósoknak ajánlom.  Ribizli-alma ízesítésben is kipróbálhatjátok az üdítőt. Továbbá habanero - só kombóba forgatott diót rágcsálnivalót is kaptunk. Telitalálat! Otthon is ki fogom próbálni, mert roppant finom. Mindezek mellett még különféle ketchupokat és szószokat is árulnak a csípős finomságok szerelmeseinek.




Nagyon örültem, hogy ismét bőven válogathattunk friss chilikből. A termékpaletta igen széles volt. Hol darabra, hol pedig kilóra válogathattunk a legkülönlegesebb tüzes zöldségekből. Jalapenoból sem volt hiány. Ezekből vásároltam egy tetemesebb adagot és majd receptet is hozok hozzá nektek! 



Számomra az idén igazi nagy újdonságot jelentettek a különféle gyümölcsökkel társított csípős szószok, italok, mártások.  Roppant finom citromos - csípős mártást kóstoltam kimondottan halakhoz, szárnyasokhoz. Született egy nagy kedvencem a málnás - csípős szósz, melyhez egy gyors receptet is kitaláltam. Továbbá akadt sárgabarackkal, ribizlivel és almával társított finomság is. Személy szerint nagyon örültem neki, sőt olyanok is kipróbálják ezeket, akik kevésbé rajonganak a csípősért. 


Akik pedig nem csak egy alkalomra terveznek csípős élvezetek terén, azok pazar kifejlett növények tehettek szert. Gondozási tanácsokat is kaphatunk a növények mellé, tehát nem vakon kezdjük el nevelgetni a chiliket. 


Zárásként az alábbiakban láthattok néhány fotót a jobbnál jobb termékekről és már csábításként a jövő évre nézve.
Akik nem szeretnének lemaradni erről a tüzes élményről, azok most vegyék elő a naptárat és jegyezzék fel, hogy 2019. augusztus 31-én Nagymaroson a VII. Csípős Fesztivál kerül megrendezésre!





https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/

             

  Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések