Tejfölös eperfagylalt



Szeretek egyszerű alapanyagokból valami finomat készíteni. Így találtam rá az egyik kedvenc bloggerem, íróm David Lebovitz könyvére. A Perfect scoop című fagylaltokat összegyűjtő kiadványban szerepel ez a recept. Én egy picit egyszerűsítettem és az alkoholt is kihagytam ebből a leírásból, de semmit sem vont le az értékéből. Mennyei! Sárgabarackkal és ribizlivel is ki fogom próbálni. Sőt már egy nagyon-nagyon ördögi fagyit is kinéztem a szerző gyűjteményéből. Hallani fogtok róla ígérem! 😈

Hozzávalók 1 liter fagylalthoz: 

 45 dkg eper 
 15 dkg cukor
 1 db citrom leve 
 5 dl 20%-os tejföl


➽ Az epret megmossuk, felnegyedeljük egy tálba és összekeverjük 15 dkg kristálycukorral. Így hagyjuk az egészet kb. 20 percet állni.

➽ Ezután összeturmixoljuk a levet eresztett epret, hozzáfacsarunk egy citrom levét és összeturmixoljuk 5 dl krémes tejföllel az egészet. Kipróbálhatjátok a receptet görög joghurttal is, de a sima egyszerű joghurt vagy a 12 %-os tejföl is megteszi.

➽ Ezután fagylaltgépbe öntjük az egészet és fél órán át kevertetjük. Majd dobozba kanalazzuk és hagyjuk a fagyasztóban egy kicsit megdermedni. 
Azokban az időkben, amikor nem volt fagyigépem (lásd korábbi receptek), akkor a fagyasztóba egy dobozba raktam a híg alapot és botmixerrel átturmixoltam a fagyit kb. óránként. Ezt megismételtem kb. még háromszor.
Nagyon intenzív, gyümölcsös fagylaltot kaptam végeredményként. 

Még több érdekességért látogassátok itt: 

Még t
https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/

             

  Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések