Mogyoró "korall"




Néhány nappal ezelőtt készítettem egy ínycsiklandozó vadételt és a díszítéshez ezt a mogyoró "korallt" vagy csipkét készítettem. A nevet illetően több opció felmertül és többfajta módon leltem rá az interneten, de én maradtam a fentinél. De lépjünk is tovább. Miért jó ez az érdekesség? Azért, hogy egy kis ízletes dekorelemmel dobjuk fel a tányérunkat, hogy a vendégeink elájuljanak konyhai tudásunktól. 

Megsúgom, hogy ez nem is akkora művelet, az alapanyagok tekintetében pedig végképp nem. Használhattok ételfestéket, tintahal tintát, püréket, turmixokat a korall elkészítéséhez. Csak a fantázia szab határt ebben. 

Most pedig megosztom veletek, hogy hogyan készítettem 

„MOGYORÓCSIPKE”
10 g liszt
10 g darált mogyoró
80 g víz
20 g mogyoróolaj
napraforgóolaj a sütéshez


➽ 10 g lisztet, 10 g darált mogyorót (esetemben kis lyukú reszelővel lereszelt mogyorót használtam), 80 g vizet, 20 g mogyoróolajat alaposan összekeverünk.

➽ Egy serpenyőbe kevés étolajat öntünk (csupán 3-4 ek.). A serpenyőt felforrósítjuk kb. 180 fokra az olajjal együtt, majd beleöntünk egy adagnyi tésztakeveréket. Vigyázni kell, mert nagyon fröcsköl.

➽ Onnan tudjuk, hogy elkészült, a „mogyorócsipkénk”, hogy a bugyogás/fröcsögés abbamarad. Egy spatulával könnyen felszedhetjük és egy papírtörlőre tesszük a korallunkat.

➽ Teljes megszilárdulásig rajtahagyjuk.
Érdemes többet készíteni belőle, mert törékeny, de igazán mutatós.
Ez a videó pedig igazán jó útmutató azoknak, akik szeretnék vizuálisan is átélni a leírtakat! 😊



További ötletekért és finomságokért tartsatok velem a következő oldalakon:
https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/




                FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!
  Nyomtasd ki a bejegyzést!

Népszerű bejegyzések