Mézes-gyömbéres karaj lassan sütve



A komótos vasárnap délelőttökre ajánlom ezt a fogást. Amikor nem szaladtok sehová és nem kell foglalkoznotok semmivel, csak lógatjátok a lábatokat, néha benéztek a sütőbe és végül fölfaljátok azt, amit elkészítettetek. 😊

Elkészítési idő: 3 óra 
Hozzávalók 2-3 személyre:  

1,5 kg csontos sertéskaraj
4 ek. méz
6 gerezd fokhagyma
1 db hüvelykujjnyi gyömbér
frissen őrölt borskeverék

- A csontos karajt egészben hagyjuk és készítünk rá egy pácot. 4 ek. mézet keverjünk össze 1 hüvelyujjnyi megtisztított, lereszelt gyömbérrel és 6 gerezd zúzott fokhagymával. 

- Első lépésben a karajt sózzuk és borsozzuk ízlés szerint. Nálunk ez kb. 1 tk. só volt és 10 tekerésnyi frissen őrölt bors volt.

- Majd egy tűzálló tepsibe tesszük a húst és bekenjük minden oldalát alaposan a fent elkészített páccal. 

- Ha van időtök, akkor egy éjszakát pihentessétek a hűtőben a húst, ha pedig nincs, akkor irány a sütő 140 °C-on 3 órányi lassú sütés kezdődik.  


- A van húshőmérőtök, akkor folyamatosan tudjátok követni a sülés folyamatát. Én nagyon elégedett vagyok a kis kütyünkkel. Bécsben a kedvenc konyhaboltomban tettem rá szert.  
Ameddig pedig vártam, hogy elkészüljön a sültem a Magyar Konyha legújabb számát lapozgattam. 

- Köretként rozmaringos burgonyát készítettem a húshoz. Semmi extra. Megmossuk a krumplit, nagyobb szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk és friss rozmaringgal megszórjuk és egy kis libazsírral meglocsoljuk. A hús sütésének utolsó órájában betesszük egy külön tálban mellé sülni és elkészül a köret is, mire megsül a hús. 
 


 

További ötletekért és finomságokért tartsatok velem a következő oldalakon:
https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/





Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések