Anyám tyúkjai - Ízletes ebéd Szegeden


Szeretek időről időre új piacokat, vendéglőket, éttermeket, cukrászdákat, gasztroboltokat felfedezni és ezeket megosztani Veletek. Általában olyanokra esik a választásom, amelyek nem egy "agyonmarketingelt" gépezet részei. Legyen szájhagyomány, véletlen tapasztalat, ismerőseim által ajánlott újdonság, én sorra felderítem ezeket a helyeket. Most egy hangulatos gasztroszigetre bukkantam Szeged belvárosában. 
Már a nyitáskor kinéztem magamnak Szeged egyik üdének ígérkező színfoltját az Anyám tyúkjai háztáji éléskamrát és kifőzdét. Budapesten biztosan bisztróként harangoznák be ezt a vendéglátóhelyet, de itt nemes egyszerűséggel kifőzde! Neee, ne a kantinkosztra gondoljatok most! Ez a hely visszaállítja a kifőzdék renoméját! 

Kezdjük az elején. Irány a Széchenyi tér. A városháza tornya jó irányadó lesz, keressétek tőle balra az első szegedi nyomda épületét. Az emeletes Grün-Orbán-Ház 1810-ben épült Vedres István tervei alapján. Műemlék mivoltát bejárat mellett található márványtábla hirdeti. A helyszínre érve egy napfényes, hangulatos terasz várja a betérőket és egy tábla éppen a napi ajánlattal. Pont egy tini győzködte az anyukáját, hogy üljenek be, ez biztosan jó hely lesz! Megsúgom, hogy nem tévedt a fiatal fiú! 

A háztáji éléskamra és a kifőzde egy légtérben, mégis jól elkülönítve kapott helyet. Tehát aki csak néhány alapanyagért ugrana be ide, nem fogja zavarni a finom falatokat majszoló vendégeket. 
A berendezés romantikus, vintage hangulatot idéz. A Santa Bros blog szerzőinek munkáját élvezhetjük az ízletes ételek mellett. Befőttes üvegekből csillár, régi székek új köntösben, nagyi tálalószekrénye fiatalos lendülettel, csipke és tyúkok minden mennyiségben... Az étterem belső megszépülésének történetét itt követhetitek nyomon! 

Térjünk rá az ételekre. Nem csigázlak tovább benneteket! A pincérhölgy nagyon készséges, kedves volt. Megkérdeztem, hogy nem zavarná-e őket, ha fotóznék is egy kicsit. Azonnal megkaptam a belegyezést, szóval ezért plusz pont!

Én a napi menüből válogattam! Üdítően hideg meggyes joghurtos gyümölcsleves és háromsajtos töltött karajt flancos krumplival kerül elém. Kifogástalan, ízletes, friss és kellően bőséges volt minden étel mindez összesen 1600 Ft-ért! Őszinte leszek, többet is megért volna!

Fecóm szintén a napi ajánlatból választott levest, ez egy chilis lime-os kukoricaleves volt. Merész, de valóban ínycsiklandozó. 
Második felvonásként a hely igazán egyedi "streetfoodja" a bodag került. Bárányos gurmégizda névre hallgatott ez a tetemes "jószág". 

Az üvegekbe helyezett étlapot imádtam átbogarászni! Jókat derültem rajta! Végre nem egy átlagos, unalmas iromány! Nézzétek meg itt a letölthető változatot!


Süteményekből a házias ízektől kezdve az igazán mutatós cukrászremekekig megtalálhatóak a pultban.
Gondosan megosztják az éhes vendégekkel azt is, hogy melyik laktózmentes, melyik gluténmentes. Újabb plusz pont és figyelmesség!
 
  Végül az asztaltól felállva tele hassal távozhatnánk a helyszínről, de feltétlenül meg kellett nézni az éléskamra kínálatát. Egy kedves munkatárs azonnal a segítségünkre sietett a választásban. Valóban a környék termelőitől szerzik be az alapanyagokat. Termelők terén nagyon képben vagyok a környéken és azonnal hallottam az ismerős neveket. Kecskesajt, házi tejföl, túró, érlelt sajt, szalonnák, kolbászok...
Felsorolva is korog a gyomrom. Emellett minőségi ecetek, olajok és egyéb háztáji termékek is kaphatóak itt. Nagyon-nagyon jó ötlet volt az éléskamra megalkotása. Mi sajtfüggőként sajttal töltöttük fel a készleteinket!
 


Összegzésként szeretném leírni, hogy minden étel kifogástalan volt, az ár-érték arány nagyon kellemes, a hazavihető finomságok pedig arra ösztönöznek, hogy máskor is betérjek ide! A személyzet maximálisan felkészült, kedves. A kiszolgálás tökéletes! 
Személy szerint számtalan ilyen minőségi "kifőzdét" kívánok Szegednek! A tulajdonosoknak és a csapatnak pedig további sok sikert! 
Keressétek fel ti is az Anyám Tyúkjai éléskamrát és kifőzdét!


Elérhetőségek:  Anyám Tyúkjai
6720 Szeged,
Széchenyi tér 13.
Facebook:https://www.facebook.com/anyamtyukjai/?fref=ts



NYITVA:  
K-Szo: 11:00 – 23:00


V:
11:00 – 15:00
Étlap itt érhető el! Napi menüt keressétek a Facebookon vagy a helyszínen!
Értékelés 1-től 5 ig: Kiszolgálás: 5 Ételek: 5 Hely: 5   Ár: Pl.
 



A helyre bejelentkezés nélkül érkeztem és a számlát magam fizettem, így teljesen objektív a bejegyzés.
2016. júliusi tapasztalatokat osztottam meg Veletek!




Népszerű bejegyzések