Mustáros-zsályás T-bone steak



Az egyszerűségre próbáltam törekedni amikor kigondoltam ezt a receptet. Lehet, hogy első ránézésre nem nyűgöz le benneteket, de kipróbálva már mennyei. Bármilyen vastagabb marhahús jól passzol ehhez a páchoz. Most egy darab T-bone steak akadt az utamba. 

Hozzávalók 1 személyre: 
1 db T-bone steak
4 ek. mustár
6 db zsályalevél
4 ek. worcester szósz
2 gerezd fokhagyma


A worcester szószt összekeverem az aprított zsályalevéllel és fokhagymával, továbbá hozzáadok 4 ek. mustárt. 
A húst enyhén besózom és a fenti keverékkel alaposan bemasszírozom. 
Lehetőségekhez képest lassan megsütöm. Én 10-10 percet adtam neki oldalanként. A sütési idő attól függ, hogy véresen, közepesen átsülve vagy teljesen átsülve szeretnénk fogyasztani. 
Ha lassú tűzön szeretnénk sütni a húst, akkor használjuk a két zónás módszert. 
A széntartó tál egyik felét töltjük meg szénnel, a másik felét üresen hagyjuk. Így az üres rész fölé kerülhetnek a lassabban sülő ételek, a másik oldalra pedig a gyors finomságok. 


A konyha! Bonyolult kérdés egy kukta számára. Itt csak az előrelátó tervezés és némi logisztikai érzék segíthet. Minden túránk előtt alaposan megválasztom a fegyvernemet! Tehát tárcsa, grill, mobil főzőszett, tűz, bogrács stb. Függ a helyszíntől és a szabadban eltöltött napok számától is, hogy mit és mennyit viszek. Hosszabb 4-5 napos túra esetén már felderítem a terepet, hogy hol lehet vásárolni a közelben. Ennyi ideig húst nem nagy örömmel tárolnék még hűtőtáskában sem a szabad ég alatt. Főleg a hőmérséklet változásokat tekintve sem. És igen, limitáltan pakolok néhány eszközt is a fotókhoz. Persze valóban csak keveset, mert Fecóm haja égnek állna tőle. Nem tehetek róla, nő vagyok. Gyerekkorom óta pakolási mániában szenvedek. Kisiskolásként nagybátyám hurcolászott több tonna csomaggal egy-egy hétvégére (na jó minden hétvégén) nagypapámhoz. Visszagondolva elég mókás volt ez a nagy málházás: 2 nagy hátizsák és "néhány" apróság, egy hátulgombolós gyerek és a szülői háztól 5 km-re lakó nagypapa. És én rendre úgy indultam el, mintha a háborúba mennék, ahová vinni kell a könyveimet, a Barbie babáimat és azok ruhatárát, több ruhát magamnak és egyebeket. 
Azóta már sokat finomítottam a technikán és nem viszek minden "hihetetlenül" fontos dolgot magammal. Egy összehajtható hűtőtáska minden földi jóval megrakva, néhány eszköz, egy sátorban és azon kívül használható főzőszett és valami tipikus szabadtéri főzőkészség kap helyet az autóban.
Holnap is egy egyszerű nagy darab húst hozok nektek. Érdemes lesz akkor is követni!

Népszerű bejegyzések