Rakott brokkolis karaj



Még a múlt héten említettem Nektek, hogy egy kicsit kísérleteztem. Valami gyors finomságot szerettem volna az asztalra varázsolni és ismét feltörtem a hűtőt. Megráztam, belebújtam, felborogattam és ez-az kipotyogott belőle. Ezekből ütöttem össze ezt az egyszerű tepsis ételt. 

Elkészítési idő: 60 perc
Hozzávalók 4 személyre:

50 dkg krumpli
50 dkg brokkoli
50 dkg csont nélküli karaj (4 szeletre vágva)
3 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
3 csapott ek. liszt.
6 dl tej
20 dkg trappista sajt
vaj az edény kikenéséhez




➽ A gyors, összedobálós változatot választottam most. A burgonyát meghámozzuk és kb. 0,5 cm vastag karikákra vágjuk. Egy sütőedényt kivajazunk és az alját végigrakjuk a burgonyaszeletekkel. 

➽ A csont nélküli karaj szeleteket megsózzuk, borsozzuk és vékonyan megfűszerezzük szerecsendióval és a krumplira rakjuk. 

➽ A húsokra kerül a rózsákra szedett, megmosott brokkoli és ezeket megszórjuk 3 gerezd felszeletelt fokhagymával és egy kevés sóval.

➽ A záró akkord következik. 5 dkg sajtot a zöldségekre reszelünk. A többiből pedig egy kis mártást készítünk. 

➽ 3 ek. lisztet 6 dl tejjel simára keverünk, egy csipet sóval megszórjuk, két reszelésnyi szerecsendiót adunk hozzá ízesítésként 
és alacsony lángon folyamatos kevergetés mellett besűrűsítjük. 

Mielőtt lehúznánk a tűzről a mártást, 15 dkg reszelt sajtot hozzákeverünk. Ezzel a mártással meglocsoljuk az előkészített ételt.
Kb. 45 perc alatt aranybarnára sütjük az étel, melegen tálaljuk! 

TIPP: 
Amikor több időm van, akkor a húsokat megszórom sóval és borssal és kevés olajon, forró serpenyőben körülbelül oldalanként 2-2 percig megsütöm a húsokat.

A mártásból kimaradhat a sajt is, ha éppen nincs otthon. Vagy éppen egyszerűen a mártás tetejére is szórhatjuk a sajtot.  

Jó étvágyat kívánok hozzá! :-) 

Népszerű bejegyzések