Különleges csirkefalatok dukkah fűszerkeverékbe forgatva mézes-mustáros mártogatóssal



A hétvégi Konyhakiállításon botlottam bele a dukkah fűszerkeverékbe. Eddig nem sokat tudtam róla, de ma már körbejártam a témát minden oldalról. A legjobb, hogy akár mi magunk is elkészíthetjük ezt az egyszerű, ízletes Egyiptomból származó fűszerkeveréket és bátran használhatjuk húsokhoz, salátákhoz...



"A dukkah egy közel-keleti magalapú fűszer, melyet ízesített pirított magvak alkotnak. Tradicionálisan olajba mártott kenyérrel fogyasztják. Húsok, halak panírozásához vagy paradicsomsalátára szórva, tésztaételekhez ajánljuk. Az Omnium Gourmet dukkah:koriander, dió, földimogyoró, római kömény, szezámmag, bors, só, illatos elegye."

Én most első próbaként egy 65 g-os változatot ragadtam magamhoz és ezzel kezdtem kísérletezni.

Bővebb információt itt találtok! 



Térjünk rá a receptre! Pofon egyszerű változatát választottam az első kóstolónak! Előételként is kiváló ezek a falatkák, de nagyobb mennyiségben igazi csacsogós finomság.





Elkészítés: kb. 15 perc
Hozzávalók 4 kóstoló adaghoz: 
40 dkg csirkemell
30 g fűszerkeverék 
olívaolaj a sütéshez/ bármilyen zsiradék
10 ek. mustár
6 ek. krémes joghurt
1/2 citrom leve
2 ek. méz (akác vagy ami akad :-))



  • A csirkemellet felvágjuk kb. 2x2 cm-es kockákra, de akár vékony csíkokra is szelhetjük.
  • Megforgatjuk a fűszerkeverékben az apró falatkákat és forró, bő olívaolajban 1-2 perc alatt megsütjük.
  • Papírtörlőre szedjük ki a húsokat és lecsepegtetjük.
  • Közben elkészítjük a mártogatóst! Egy nagyobb tálban összekeverjük a mustárt, a joghurtot, mézet és a citrom levét. 
  • Kis tálkákba porciózzuk a mártogatóst és a dukkah keverékbe forgatott csirkemellet. Érdekes-ízletes indulása lesz egy étkezésnek!

Népszerű bejegyzések