E. Dehillerin, A KONYHABOLT Párizsban


Szakácsok és háziasszonyok álma! A világ egyik leghíresebb konyhafelszereléseket árusító üzlete. 

Most Julia Child szavait idézem: 
"Végül megérkeztünk a Dehillerin üzlethez. Úgy álltam ott, mint akibe a villám csapott. A Dehillerin volt minden idők legcsodálatosabb konyhafelszerelés-üzlete, egy mindent felülmúló étteremellátó üzletház, tele bámulatos szerkentyűk, szerszámok, kellékek és limlomok végtelen választékával - nagy, csillogó réz teáskannák, halsütő serpenyők, hal- és csirkeposírozók, excentrikusan kialakított serpenyők, aprócska fakanalak és óriás keverőlapátok, elefánt méretű salátástálak, mindenféle alakú és nagyságú kések, húsvágó bárdok, pecsenyéstálak, habverők, vájdlingok, vajkenők és mamut méretű passzírozók. Bugnard séf észrevette a megszállottság szememben felcsillanó fényét, félrevont a többiektől és bemutatott a tulajdonosnak Monsieur Dehillerinnek, akinek én aztán mindenféle kérdéseket tettem fel. Hamar barátok lettünk! Egyszer még pénzt is kaptam tőle kölcsön, amikor bevásárlás közben kifogytam a frankból a Les Hallesban, és minden bank zárva volt. Tudta, hogy vissza fogom adni, mivel én voltam az egyik leghűségesebb vevője. Késmániás lettem, serpenyőmániás, szerkentyűmániás és  legfőképpen vörösrézmániás!" 
Kirakat mustra

Hasonlóan éreztem magam az 1820 óta működő üzletben, mint Julia Child. Pont ebédidőben érkeztünk meg. Addig a kirakat nyújtotta élményeket habzsoltam és elköltöttünk egy kellemes ebédet Julia Child egyik kedven éttermében. Ejtőztünk egyet és a nyitott üzletbe toppantunk be. Ne gondoljatok designos környezetre, csillogó pompára! Inkább egy nagy raktárra, ahová a gasztrofanatikusok beszabadulhatnak! Szűk folyosókon keresztül kacskaringózik az ember a különlegesebbnél különlegesebb kiegészítők között. 
Ami tény, hogy zsúfolt az üzlet, de ezen hamar túllendül az ember. Egy idő után csak kapkodtam a fejemet, hogy ohhhh ez is, az is kell... Az ajtón belépve egy biztonsági őr fogadott bennünket. Párizsban tökéletesen működött, ha egy mosoly kíséretében megkérdeztem, hogy szabad-e fotózni. A legtöbb esetben pozitív választ kaptam és olykor maguktól jelezték az árusok, hogy csak bátran kattintgassak. Hatásos kép tárul a vásárló elé az üzletbe lépve. Balra a gyönyörű és szívfájdító rézedények fala vár a fanatikusokra, jobbra pedig elkezdődik két folyosó. 


Minden tekintetben hagyományos az üzlet. Árcédulát sehol sem látsz, csak számokat. Minden terméken van egy sárga címke egy számsorral. Az üzlet több pontjára kiraktak egy lapozgatható tokba rendezett listát. Leolvassuk a számot, összevezetjük a megnevezéssel a kódot és már meg is tudhatjuk az árat. Külön tetszett, hogy köpenyes 50-es urak segítettek az eligazodásban. Volt egy fajta időutazós hangulata. Segítőkészek egyébként, ha magától nem igazodik el az ember. Amikor rájöttünk Fecóval, hogy hogyan működik a rendszer lelkesen cserkésztük be az újabbnál újabb eszközöket. Végül egy pultnál le kell adni mindezt. Itt írnak egy cédulát az árakról, összesítenek és becsomagolnak mindent. Majd irány a kassza és lehet fizetni. Itt már jön a modern technika. Számítógépbe rögzítenek minden kódot, felviszik az adataidat az ügyféllistába és utána fizethetsz is. Macerásnak tűnhet, de ez is hozzátartozik a hely szelleméhez. 

Folyamatosan kapkodtam a fejem. Serpenyőkből minimum 20 fajta méret állt az ember rendelkezésére akár 70 cm nagyságú átmérővel is. Zavarba ejtően nagy volt. Egy egész polcrendszert elfoglalt. Egy de Buyer serpenyő haza is jött velem a hazai ár harmadáért!!! El sem akartam hinni. Számtalan forma, mütyűr sorakozik a polcokon. Rengeteg étterem és cukrászda vásárol itt kellékeket. A pástétomformáért még most is fáj a szívem. Spúrkodtam, de nem kellett volna. :-) Nem baj, majd jövőre! :-) 
Az üzlet hangulatából láthattok most fotókat. Mindenből megtalálható az olcsó és a prémium kategória is. Ahogy a második képen láthatjátok padlótól plafonig régi polcok állnak. Kisebb és óriási edények, ember nagyságú keverőkanalak sorakoznak itt. Egy nagy étterem is megtalálja a számítását ezen a helyen. Rengeteg termékbe a saját nevük van beleütve. Nagyon tetszik! Hagyományos, jó minőségű cikkek ezek. Itt nem a design a fontos, hanem a tartós használhatóság. A fal és a polcrendszer mellett még a plafonról is tortagyűrűk lógtak le a legkisebbtől kezdve az óriási esküvői torta alapig.
Kivehető aljú tart formákban sem volt hiány. Imádtam ezeket. A másik kedvencem pedig a tortagyűrű volt, amit már teszteltem is. Nem kell lapokra vágni a sütemény, csak gyorsan megsüti az ember a kellő méretűt és összeállítja. Rövidebb idő, szebb tortalap a végeredmény. Ilyet még jó pár méretben be fogok szerezni. A legjobb, hogy igazán helytakarékos is itthon a szekrényben.
A pénztárhoz érve egy kis nosztalgia sarkot fedezhet fel az ember. Emléket állítanak a tulajnak, az első eszközöknek, a gigantikus méretű késkülönlegességeknek. Szerettem! Hamarosan a Facebookon még több fotót láthattok majd a helyről. Profik és amatőrök egyaránt vásárolhatnak itt. Nincs árhatár és garantáltan mindenki megtalálja a számára legkedvezőbb termékeket. Ezt az üzletet soha ne hagyjátok ki, amikor Párizsban jártok! 

Elérhetőségek: E. Dehillerin konyhafelszereléseket árusító üzlet. 1820 óta működik!  
Cím: 18-20 Rue Coquillière 1. kerület Párizs

Web:http://eshop.e-dehillerin.fr/
Nyitva: Hétfőtől szombatig 9:00 - 12:30 és 14:00 - 18:00 között.
Metro: Châtelet/Les Halles


Népszerű bejegyzések