3. Pelikán Grill Kupa Boldog Kuktával


Varga Anikóval, vagyis az Olajbogyó blog szerzőjével ( http://vargaani.blogspot.hu/) kuktálkodtunk egy kicsit Szolnokon a múlt szombaton. A családias hangulatú rendezvényen a grillkupáért versengtek a lelkes csapatok. Mi pedig egy kis kóstolóval egybekötött főzőbemutatóval kedveskedtünk a közönségnek!

Bede Róberttel és Varga Anikóval a bemutatók előtt.
Fecóm révén 8 éve már az életem része Szolnok. Ismerem Bajnok éttermet, a habos ischlert, a Tisza parti korzót, a Tisza Szállónál található fagyizót, a Sóházat, a piac szinte minden szegletét, a vasútnál lévő retro boltocskát, ahol még fehér köpenyben szolgálnak ki és mindemellett számtalan apró anekdotával lettem gazdagabb. A második otthonom a Kunság ezen szeglete.
Így már egy picit érthetőbb, hogy hogyan is keveredtem a rendezvény közelébe.
 Délelőtt vette kezdetét a 3. Pelikán Grill Kupa a Pelikán Bevásárlóközpont tetőteraszán. A múlt évben még csak lelkes nézőként jártam a megmérettetésen, de az idén felkérést kaptam egy kis főzőbemutatóra.  Izgalommal és nagy-nagy örömmel vetettem bele a feladatba magam. Megterveztem a menüt, recepteket nyomtattam, kitaláltam a koncepciót és összeszedtem, hogy milyen érdekességekről szeretnék beszélni, elpakoltam az eszközeimet és az alapanyagok egy részét. Fűszerész fűszerei és Donum Terrae termékek nélkül szinte el sem indulok. Lehetne ez reklámszöveg is, de fényképezőgép nélkül a négy fal között is ezeket az ínyenc kiegészítőket használom az ételek felturbózására. Szeretek mindig alapos lenni egy-egy megjelenés előtt. 
Sajnos nagyon sok minden nem úgy alakult, ahogyan elsődlegesen megálmodtam, de egy kellemes és kötetlenebb főzőcskézés vette kezdetét. Anikó nagyon jó társam volt ebben. Nagyokat kacagtunk és ő volt az aki kibillentett a pillanatnyi mélypontomról. 


Miközben előkészültünk javában zajlott a grill kupa. Kreativitásból nem volt hiány. Bárányborda, grillezett ananász, laposhal...A Gasztro-PAPArazzi és az Epermester közös csapata volt az én nagy kedvencem.

Mindent összegezvregérte a kedves bókokért és az elégedett arcokért főzőcskézni. Ilyenkor mondom, hogy öröm másokat jóllakatni :-) 

Nem minden valósult meg, de a recepteket megosztom Veletek: 

Pikáns lime-os rizssaláta
20 dkg rizs
2 teáskanál só
1 nagy csokor friss petrezselyem
2 kicsi lime reszelt héja és leve
1 teáskanál fehérbors
1 teáskanál só
2 pohár natúr joghurt


 

Fürjtojásos saláta tökmagolajjal
20 dkg rukkola
10 ek. tökmagolaj
10 dkg koktélparadicsom
12 db fürjtojás


Füstölt sajtos húsgolyók gombával rozmaringnyárson (10 db „nyárshoz”)
50 dkg darált hús (sertés)
15 dkg füstölt sajt
1 tk. só
4 ek. Worcestershire szósz
4 gerezd fokhagyma
1 tk. chilipor
10 db 20 cm hosszú rozmaringszál
20 db kicsi fehér csiperke gomba 


 




 




Mustáros–oregánós húscsiga tekercsek (12db nyárshoz)
50 dkg sertéscomb
2 ek. oregánó
10 dkg mustár
2 tk. só
2 tk. őrölt fekete bors


Még több fotóval várlak benneteket a Boldog Kukta Facebook oldalán

Szép estét kívánok Nektek! 

Népszerű bejegyzések