Téli kontyalávaló - Sós karamellás itóka


Előrebocsátom ezt az italt azok fogják szeretni, akik az édes és izgalmas ízeket kedvelik. Én imádtam minden apró kortyocskáját! De én a tömény édesség híve vagyok.

Hozzávalók 2 személyre: 
4 ek. kristálycukor
2 dl főzőtejszín
1/2 kk. só
2 dl tej
1 nagy csipet fahéj
2 ek. brandy 

A kristálycukrot egy lábasban karamellizáljuk. Amikor barnulni kezd lehúzzuk a tűzről. 

Én ilyenkor adom hozzá a sót és óvatosan a főzőtejszínt. Vigyázzunk mert bugyogni fog! 

Majd visszarakom a tűzre a lábast, hozzáöntöm a tejet. Folyamatos kevergetés mellett felolvasztom a visszahűlt cukrot. 

Amikor már szép sima az alapunk megszórjuk egy nagy csipet fahéjjal és 2 evőkanál brandyt is belekeverünk. Az utóbbi opcionális! Elhagyható!

Melegen fogyasztjuk egy kis mézeskaláccsal :-) 

Igazi csajos - olvasgatós kontyalávaló!



Népszerű bejegyzések