Poharas süti barackkal - univerzális recept


Mindenkinek van egy jól bevált poharas sütije a talonban, amit bármikor bevethet. Nekem ez vált be. Én személy szerint áldom azt az embert, akinek a fejéből kipattant az isteni szikra és megalkotta a poharas süti fogalmát. Pikk-pakk összedobálom az alapanyagokat és már sül is a sütőben. Variációk száma végeláthatatlan és valóban abból alkotok, ami éppen a kezem ügyébe akad.

Hozzávalók egy kis méretű formához 20x30 cm:

2 tojás
2 pohár tejföl/joghurt/kefir
4 pohár liszt
1 pohár olaj
1 tk sütőpor
2 pohár cukor
2 pohár gyümölcs, jelen estben sárgabarack
Olaj a forma kikenéséhez

Díszítéshez:
10 szem sárgabarack
5 dkg cukor 
csipet fahéj

Jelen esetben fél adagot készítettem, mivel egy gyümölcstorta formában sütöttem meg a tésztát és egyébként sem szerettem volna túl vastagalapot.

A tojást, a tejfölt, olajat, sütőport és a cukrot összekeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet is. Sima tésztát keverünk az alapanyagokból. 

Végül a kimagozott barackokat felkockázzuk és szintén beleforgatjuk a süteménybe. 

Nagyon vékonyan kikenjük néhány csepp olajjal a formát és beleöntjük a tésztát. 

Kb. 25 perc alatt közepes lángon megsütjük a poharas sütinket. 

Tálalás előtt sárgabarackokat negyedelek fel, egy kis karamellizált cukorban egy csipet fahéjjal megforgatom a gyümölcsöket majd a tésztára halmozom.  

TIPP:Ebben az igazán "hűvös" időben egy kis vanília fagyit halmozzunk először a tésztára és arra tegyük a barackdarabokat tálaláskor.
Továbbá a cukor pirításakor 1 tk. szárított levendulát is szórhatunk a serpenyőbe és ebben forgassuk meg a barackokat. 

Szeretem tényleg ezt az egyszerű süteményt. A lisztet is kombinálhatjuk bátran kókuszreszelékkel, mogyoróval, mandulával, dióval, szezámmaggal, kölessel. A gyümölcsök tárháza pedig kifogyhatatlan. 

Szép napot kívánok mindenkinek :-)



 

 

Népszerű bejegyzések