Ropogós sertésfül Tallinból


Egyik kedves barátosném a lovagjával Észtországban tett egy téli túrát. És gondolt rám! Az összes érdekes finomságot, amit ettek lefotózták nekem. Rengeteg kreatív ötlettel bővült a tárházam. Egy viszont nagyon izgatta a fantáziámat. A ropogós fűszeres sertésfül fokhagymás majonézzel. Előételként tálalták az étteremben, de egy picit utánaolvastam és több fórumon áradoztak róla. 
Pontos receptem nem kaptam sehol, így saját ötlet alapján futottam neki a projektnek. A beszerzéssel már akadtak gondjaim. Két-három sertésfület sehol sem akartak adni, csak egész fejet. Egy kis utánajárással viszont sikerült egy újpesti hentesnél a legfontosabb alapanyagot beszeretni. 

Hozzávalók két személyre:
25 dkg sertésfül
1 liter víz
2 tk. só
1 tk. majoranna
1/2 tk. őrölt bors
1/2 tk. őrölt fűszerpaprika
4 gerezd zúzott fokhagyma
bő olaj a sütéshez

Tálaláshoz házi fokhagymás majonéz akár Julia Child receptje alapján!

A füleket megmosom és 1,5-2 cm vastag csíkokra vágom és kb. 1 liter vízbe rakom azokat.

Majd 1 tk. sót a vízhez adok és 30 percig közepes lángon főzöm a fentieket. 

Amikor letelik az ídő, akkor lecsepegtetem a főzőlevet és egy kis papírtörlővel megszárítom.

Egy fűszerkeveréket készítek 1 tk. sóból, 1 tk. majorannából, 1/2 tk. őrölt fűszerpaprikából, 1/2 tk. őrölt borsóból. Ezeket jól összekeverem. 

A zúzott fokhagymával bedörzsölöm a füleket és végül a fűszerkeverékbe forgatom azokat. 

Ezután jól lerázom róluk a felesleget és máris mehetnek a forró bő olajba. 

Néhány perc, amikor hólyagosodni kezdenek a vékony csíkok már szedem is ki a sütőedényből. Nem szabad sokáig sütni a finomságot, mert kőkeménnyé válhatnak  ropogós fülek. 

Végül megmutatom Nektek, hogy én mit hoztam ki az alapötletből és a második fotón Kocsis Szilvi fotóját! 

Nagyon köszönöm ezt a kis inspirációt Neki!

Népszerű bejegyzések