Krumplis kolbász paprikamentesen


Ahogyan ígértem itt a második recept. Kutattam, kerestem a tökéletes krumplis kolbász összetevői után, de nem találtam meg. Igazándiból a békéscsabai kolbászfesztiválon láttam a kiírást, hogy krumplis kolbászt lehet venni. Azóta foglalkoztat a gondolat, hogy ki kellene próbálni! Itt volt a megfelelő alkalom! Egy ízes, fehér változatot találtam ki végül. Sütve ajánlom, ez nem füstölésre termett! 

Kb. 1- 1,5 m sertésbélhez

2 kg darált hús
50 dkg burgonya
2 tk. szerecsendió
2 dkg só
2 dkg bors
8 gerezd fokhagyma

 
  • A krumplit megfőzöm héjában, meghámozom, majd krumplitörővel pépesre töröm. 
  • Egy kis langyos vízben leáztatom a lesózott belet.  
  • A húst meghintem szerecsendióval, sóval, borssal és a zúzott fokhagymával és végül a kihűlt, tört burgonyát is ráhalmozom. 
  • Átgyúrom az egészet és ha van egy napnyi türelmünk, akkor hagyjuk összeérni az ízeket. Ha nincs akkor pedig azonnal töltjük (puhábbra, hogy ne durranjon szét sütéskor) és rudakra aggatva egy kicsit hagyjuk szikkadni. 
  • Akár savanyú káposzta ágyon, akár nélküle sütőben szép barnára sütjük. 
  • Ezt a fajta kolbászt is grillezhetjük!
Holnap Julia Child speciális kolbászkája kerül terítékre egy kicsit más formában a Fűszerész fűszereivel ízesítve :-) 

Finomságokban gazdag álmokat kívánok! 



Népszerű bejegyzések