Házi joghurt a konyhámból




Hölgyeim és Uraim, ma egy kis házi boszorkányságot osztok meg Veletek! Nem sok mindenre lesz szükségetek, csak némi tejre, joghurtra, egy tűzhelyre ha nem szeretnétek dörzsölni az edény oldalát, no meg egy hőmérő sem árt, de ez már nem feltétel. Csak úgy érzésre, hőmérő nélkül sem lehetetlen vállalkozás elkészíteni!
Hamarosan bemutatom Nektek azt is, hogy a tej nem a dobozból jön és a kakaóért nem a fekete tehenet kell megfejni. És igen lila tehén nincs, vagy mégis van!? Ezt a kérdést is kibogozom Nektek :-)
Szóval kalandra fel!







Hozzávalók 6 dl joghurthoz:
5 dl házi tehéntej
125 g élő joghurtkultúrával rendelkező joghurt



Számtalan receptet átböngésztem határon innen és túl is. Végül a sokból egyet gyúrtam és a saját képemre formáltam.
A folyamat roppant egyszerű. A tejet kb. 100 °C-ra felforralom (ha nincs hőmérő, akkor egyszerűen addig, ameddig el nem kezd "futni" a tej. Bizonyos baktériumokat  így megölünk.

Majd hagyjuk az egészet kb. 35-40 °C fokosra lehűlni (már nem süti az ember ujját, ha beledugva teszteli).

Ezután egy pohárka élő joghurtkultúrás finomságot vásároltam (jelen esetben Danon Activiát) és hozzákevertem a tejhez. Bőségesen elegendő az 5 dl tejhez a 125 g joghurt.

Majd lefedtem az edényt és meleg helyre tettem. Manapság tökéletesen elég, ha a radiátorra teszem, de nyáron egyszerűen a konyhapulton kinthagyva elkészült egy nap alatt.A lényeg, hogy közel azonos hőmérsékleten tartsuk a keverékünket (30°C) közelében legyen. Találkoztam már joghurt készítő géppel, bebugyolálós technikával, de ezek nélkül is működött az egész!

Másnap nincs mit tennünk. Egyszerűen fogjuk a joghurtunkat, leellenőrizzük az állagát és mehet is hűtőbe.
4-5 napig biztosítalak benneteket, hogy tökéletesen eláll a hűtőben.

Saláták öntetének, magában fogyasztva vagy éppen friss gyümölcspürével összekeverve fogyaszthatjuk. Joghurtos sütikről, tortákról már ne is beszéljünk! 

A következő adag joghurtot már ebből az adagból kivett 125 g joghurttal lehet indítani. Nem kell külön pohárral vásárolni ezért.

Legyen szép napotok!

További ötletekért és finomságokért tartsatok velem a következő oldalakon:
https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldogkukta1/





Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések