Elmélkedés & kertészkedés


Van egy hely, egy kis ékszerdoboz az Alföld déli bugyrában, ahová időről-időre eltűnünk. Ez Óföldeák! Béke, nyugalom, szeretet. A gyerekek köszönnek az utcán, a szomszéd áthív egy pohár borra, megkérdezik az emberek, hogy hogy vagy és most éppen meddig leszel itthon... Persze nem azért, hogy mikor pakolja ki a házunkat :-) Puszta jóindulatból és kedvességből.
 Elég intenzív és tömény napokat élünk meg ilyenkor, de én nagyon szeretem. Vannak kötelező körök, de az én imádott Nagynéném nagyon sok mindenben segít. A kert kérdés egy ilyen sarkalatos pont. Két éve eldöntöttük, hogy elkezdjük normálisan művelni és nem csak fűnyíróval rendezni a sorokat.

Tavasszal egyedül felrotáltam és bevetettem a kertet. Nem mondom, hogy a gépezet nem rázta ki belőlem a lelket és nem sajogtak a porcikáim, de most már látszik, hogy mennyire megérte. A fák metszéséről és permetezéséről, továbbá a dögös gumicsizmás szettemről már ne is beszéljünk. Nagyon nagy öröm és boldogság, hogy lassan élvezhetjük a munka gyümölcsét! Itt kötöm most össze a mai mondandómat a kertészkedéssel. Tudjátok milyen jó kis "vessünk számot" elmélkedéseket lehet tartani egy-egy dolgos napon a kertben? Nekem mindig forognak azok a bizonyos kerekek odabent:-) 

Picit több, mint egy éve blogírásra szántam a fejem. Akkor pusztán örömből és azért, hogy az otthoniaknak dokumentáljam a konyhában elkövetett partizánkodásaimat. Meg sem mertem gondolni, hogy idővel ennyi ember fog bizalmat szavazni nekem. Nem győzöm elégszer megköszönni. Nem kerestem a lehetőségeket, de valahogy megtaláltak. Több, mint fél éve önbizalom hiányosan megmérettettem magam és láss csodát. Isten malmai lassan, de biztosan elkezdtek őrölni! Számtalan nívós versenyen vihettem el különféle díjakat, de ami ennél is fontosabb, hogy olyan emberi kapcsolatokkal lettem gazdagabb, amely egyetlen díjjal sem érhet fel. Köszönöm Lányok! A mester ötös:-) Elkezdték a virágok bontogatni szirmaikat a tavasz kezdetével a kertünkben és én is új erőre kaptam!

Márciustól, a SPAR Chef verseny döntőjével és a Bonduelle örömfőzésével folytatódott az igazi sikerszéria. Mivel kicsiny országunkban nem éppen a jóindulat és az egyenesség  a divat (tisztelet a kivétel), így olyan dolgokkal kellett szembesülnöm, amelyről álmomban sem mertem fantáziálni. Én mindenkinek megelőlegezem a kezdeti bizalmat és a pozitív hozzáállást. Aki egy picit ismer, az tudja, hogy én nem a törtető-nagyképű kategóriába tartozom emberi mivoltommal. Volt olyan hely ahol közölték, hogy klassz a blogom, szuper amit csinálok, de még fiatal vagyok és nem én vagyok az aktuális zsűri kedvezményezettje. Majd egyszer talán elérhetek valamit ezzel a hobbimmal. A fenti mondatokkal még nagyobb dacot és tettvágyat váltottak ki belőlem. Mondhatni köszönettel tartozom, hogy az élettől kaptam néhány nagy pofont. Továbbá sikeresen beleláthattam a blogger világ etikátlanságaiba: eltaposós játékok, szavazat vásárlások előrébb jutásért, nem állok szóba a másikkal, mert nincs neve bizonyos körökben... 
Bosszantanak az ilyesmik, de én nem akarok senkit sem lejáratni. Majd az élet hozza meg az igazságos végkifejletet. Én még hiszek a Mátyás, az igazságos mesében:-) Elhatároztam, hogy nem csapódom sehová, maradok az a gerinces és tisztességes játékos, szívből és csakis örömből főző leányzó, aki voltam, vagyok és leszek. Nem udvarolok körbe senkit azért, hogy előrébb jussak! Vannak emberek, akik véleményére nagyon, de nagyon adok. Ilyen az én Szerelmem, Fecóm is! Sokszor megóv saját ifjonti forrófejűségemtől:-) Boldog vagyok, hogy örömet okozhatok egy-egy recepttel, beszámolóval Nektek kedves Olvasóim! Az élet úgyis hozza a lehetőségeket, ha az égiek valamit terveznek velem! Sok-sok munka, öröm, szeretet és köszönet van már ebben a blogban.
A kertet újra és újra gyomlálni és ápolni kell, de lassan már munkánk jól megérdemelt gyümölcseit is begyűjthetjük. Dolgozunk, erőt és energiát fektetünk bele és látom, hogy megéri. Szépséges és nagyon finom retek került már a családunk asztalára, a cukkini és tök ültetvényünk szépen megnőtt és babban sem lesz hiány :-))) Így van ez a bloggal is. Főzök, kísérletezek, edzenek a mindennapok szépségei. A héten 3 neves verseny döntőjébe választottak be! Köszönet a tisztességes zsűrinek! Jövő héttől egy fantasztikus cég csodás termékeit tesztelem le Nektek egy-egy recepttel összekötve és számtalan terv van már születőben! Többek között nyereményjátékok is:-)) Összességében nagyon jól telt az elmúlt fél év és az én dolgaim is szép, rendezett mederbe kerülnek lassan! Köszönöm a sok kedves szót, a bizalmat és a rendszeres olvasótábort! Bízom benne, hogy még nagyon sok örömet leltek receptjeimben! Köszönöm, hogy meghallgattatok!

Legyen szép estétek!  




Népszerű bejegyzések