Ínyenc rösztiburger a SPAR CHEF döntőjére



Ahogyan ígértem, most megnézhetitek, hogy mit is kotyvasztottam a versenyre. A tegnapi saláta is pontosan ezért került bemutatásra. Kicsit édes, kicsit tüzes, kicsit krémes és mindez ebben az egy finomságban megtestesítve! Izgalmas ízkombináció néhány kiegészítővel megbolondítva! Még a fiúk is megnyalják a tíz ujjukat utána! Férjemen tesztelve :-) A hivatalos receptet itt találhatjátok: http://www.sparchef.hu/recept/megtekintes/663

Hozzávalók 2 személyre

Az 5 kötelező alapanyag

  • 5 dkg rizs
  • 25 dkg hús
  • 5 dkg joghurt
  • 15 dkg burgonya
  • 10 dkg alma
Az én kiegészítéseim
  • 1 db Tojás
  • 4 g Szerecsendió
  • 2 csokor Petrezselyem
  • 3 kk Fehér bors
  • 1 db Lime
  • 1 gerezd Fokhagyma
  • 4 ek Olívaolaj
  • 1 l Víz
  • 5 kk Só
  • 4 szelet Habanero/ chili paprika
Elkészítési idő: 45 perc


Három egyszerű részből tevődik össze ez a finomság. Összekötő ízként mindhárom rétegben fellelhető a frissen aprított, illatos petrezselyem a harmónia érdekében. Könnyű vacsorának vagy éppen egy grill party előételeként is tökéletesen megállja a helyét. 
Kezdjük a pikáns rizssalátával: 
5 dkg rizst a csomagon lévő instrukciókból alapján 20 perc alatt kétszeres mennyiségű lobogó vízben, 1 kávéskanál sóval készre főzünk. Leszűrjük és hagyjuk meghűlni. Apróra vágunk 1/2 csokor friss petrezselymet és hozzáadjuk. 1 darab kicsi lime (kb. 65 Ft a SPAR-ban ) héját lereszelem, majd a fél lime levét hozzáfacsarom. 1 kávéskanál sóval és 1 kávéskanál fehér borssal fűszerezem, végül a joghurttal összekeverem. A hűtőben pihentetem a végső összeállításig. 
Folytassuk az almás rösztivel: A rizzsel azonos időben felteszem kb. 5-6 dl vízben a 15 dkg burgonyát (héjával együtt) főni. Nem kell, hogy teljesen puha legyen, de azért szaladjon bele a kés. Ha megfőtt, akkor pucolás nélkül minimum 15 percre a hűtőben pihentetem (ha gyorsabban akarom akkor fagyasztóba megy 10 percre). Közben 1/2 csokor, felaprított petrezselymet, egy felütött egész tojást, 3-4 reszelésnyi friss szerecsendiót, 1 kávéskanál sót egy edénybe teszünk. 10 dkg megpucolt almát nagy lyukú reszelőn lereszelünk, majd a burgonyát is megpucoljuk és hozzáreszeljük. Összekeverjük, 4 egyenlő részre osztjuk és 2 ek. olívaolajon megsütjük szép pirosra mindkét oldalát. Vicces, de jó praktika. Nekem nincs tálalógyűrűm, sem profi hátterem, így sokkal ötletesebben mozgok a konyhában. Én egy 8 cm átmérőjű, 1 cm magas kör alakú kupakkal formáztam meg a pogácsákat. Így közel azonos méretű rösztit és húspogácsát kaptam. Viszont ez egy vastagabb, nem átlagos változat, így nem is lesz olyan piros, inkább puhább, lágyabb lesz. 

Végül húspogácsával zárunk: A darált húst meglocsolom a másik fél lime levével, továbbá 2 kávéskanál sót, 1 kávéskanál borsot szórok rá. ½ csokor petrezselymet, 1 gerezd fokhagymát és 4 vékony szelet habanerot (kb. 50 Ft/ db a SPAR-ban) együtt összeaprítok és összegyúrom a fentiekkel a húst. 2 pogácsát formázok. 2 evőkanál olívaolajon szép pirosra sütjük a húspogácsák mindkét oldalát. Kb. 2-2 perc oldalanként. 
A finisben összerakjuk a saját ínyenc rösztiburgerünket. 
1. szint röszti
2. húspogácsa
3. rizssaláta és végül 
4. ismét röszti. 
Egy kis petrezselyemmel és néhány szelet lime karikával díszíthetjük. 
Jó étvágyat kívánok ehhez a játékos ínyencséghez!
A versenyt összegezve egy nagyon ötletes kis játéknak tartottam. Örülök, hogy mezei kreatívkodó nőként, nulla szakmai háttérrel/ segítséggel, semmi kapcsolatrendszerrel és egyéb inkorrekt lépés nélkül ebbe a csapatba kerülhettem. Én tisztán játszottam, tiszta eszközökkel, szívből és örömből főztem, mint közülünk majdnem mindenki. Le tudtam vonni konklúziókat, de az igazi ajándék egy személyes találkozás volt. Ez viszont mindennél többet ért Nekem.
Legyen szép napotok!
   

Népszerű bejegyzések