Mandulás trüffel gyorsan


 Nézzétek el nekem, hogy mostanság nem írok annyit. Sajnos én is és a gép is ágynak dőlt:-) Az egyiket már megoldotta az én Szerelmem, de én még bőszen dobálom a zsebkendőket. Talán csomót kellene kötnöm az ormányomra:-) Egy csomó receptet elkészítettem és le is fotóztam, de lehet, hogy egy részét majd csak Karácsony után tudom megosztani Veletek. Bízom benne, hogy Benneteket nem teper le semmi fránya vírus és az én Fecóm is és én is gyorsan kilábalok ebből a kulimászból.
 
Ez valóban egy gyors, de annál finomabb desszert. Igaz Nekem még egy kicsit nyomott, kicsit "göfe" de pont ezért aranyos. Az íze sem mellékes.

Hozzávalók kb. 15- 20 db-hoz

0,5 dl tejszín
10 dkg étcsoki
1/2 kávéskanál kardamon
5 dkg porcukor
3 dkg kakaó
5 dkg őrölt mandula
3 dkg vaj v. margarin is jó, ha éppen ez van otthon
1 tojássárgája

Külső bevonathoz a következő alternatívákat használhatjátok fel:
- kakaópor
- kókuszreszelék
- szeletelt mandula
- apróra tört pisztácia vagy mogyoró vagy dió

1. Vízgőz fölött felolvasztom a csokit a vajjal és a tejszínnel együtt. 

2. Amikor szép folyós az elegyünk, akkor először gyorsan belekeverjük a tojássárgáját és a többi hozzávalót. 

3. Betesszük a hűtőbe, hogy megszilárduljon a keverék, de még formázható legyen. 

4. Lehetőleg hideg kézzel vagy éppen hideg vízbe mártott kézzel formázzunk gombócokat. 

5. Én kakaóba  és mandula szeletekbe forgattam bele az édességeket. Majd egyesével becsomagoltam ezeket az apróságokat és hűtőben tároltam. Igazából házi édességeket készítettem Télapóra az én Fecómnak. Ti pedig egy kis ajándékkísérőnek is bevethetitek vagy csak éppen ünnepi csemegének :-)


Jó munkálkodást! Csak vigyázzatok, nehogy menet közben elfogyjon! :-)


Népszerű bejegyzések