Fahéjas-almás házi gumicukor

Emlékeztek azokra a gumicukrokra, amelyeket cukros külső vett körbe? Különféle színben pompáztak. Én szerettem, amikor pöttöm lány voltam. Most hogy kicsit megnőttem, úgy döntöttem, hogy nem árt egy kísérletezni :-) Nem is kell hozzá olyan sok hozzávaló és meg kell hagyni, nekem nagyon ízlik. Bízom benne, hogy majd jövőbeli csemetéim örömmel fogják falni. Addig marad saját örömünkre :-)

2 db  nagy alma
1/2 tk. fahéj
1 dl víz +1dl víz
4 ek. zselatin
3 ek. cukor + 2 ek. a beforgatáshoz

1. Az almákat pucoljuk meg és reszeljük le. 

2. Forraljunk fel 1 dl vizet és a lereszelt gyümölcsöt tegyük be és néhány percig főzzük, majd vegyük szűrjük le a darabokat. Ha valaki már friss gyümölccsel és zselatinnal kísérletezett, akkor tapasztalhatta, hogy nem keményedik meg így a zselatin. A valódi ok, az almában (és egyéb gyümölcsökben) található fehérjebontó enzim, ami feloldja a zselatint. A zselatin 84 %-ban fehérjéből áll. Erre a megoldás, ha az almát néhány percig forró vízben főzzük, így a meleg elpusztítja a fehérjebontó enzimet. 

3. Irány vissza a tűzre a már puha alma. Adjuk hozzá a 3evőkanál cukrot, 1/2 teáskanál fahéjat, így főzzük tovább, amíg az alma pépesedni nem kezd. 

4. Közben oldjunk be 4 evőkanál zselatint a csomagoláson található utasítások szerint. 

5. Végül öntsük össze az almával a feloldott zselatint és folyamatos gyors kevergetés mellett sűrítsük be.
Kb. 5 percet még főzzük tovább így.

6. Én egy 15*15 cm-es hőálló műanyag edénybe öntöttem a keveréket. Hagytam kihűlni és kb. 2 órára beraktam a hűtőbe. 

7. Amikor kész, felkockázzuk vagy éppen csillag, szív, kör alakú mini kiszúrókkal formákat vágunk ki ebből a gumicukor lapból. 

8. Végül cukorba forgatjuk. Akár karácsonyi csemegének is tökéletes. Ne lepődjetek meg, egy kicsit nedvesebb ez a gumicukor. Lehet, hogy többször is bele kell forgatni a kristálycukorba.  1 hétig hűtőben eláll.

TIPP: Ha van otthon ribizli vagy málna lekvár 2 evőkanállal még ízletesebbé tehetitek. Ezt az 5. lépésnél adjátok hozzá. 

Remélem sikerült megédesíteni a napotokat :-)








Népszerű bejegyzések