Vendégváró lasagne kosárkák


Teljesen más bejegyzést szerettem volna ma beiktatni, de ezt mindenképpen meg kell Veletek osztanom. Bízom benne, hogy nem fogjátok megbánni, hogy elolvassátok. Ne gondoljatok rettentő nehéz dologra. Ismét egy kis olasz. Olyan szép idő van ma, így inkább azt gondoltam, hogy valami napsütötte tájról származó receptet teszek közzé. Csak azért, hogy minden zsigerünkkel újraélhessük egy kicsit a nyarat. Most éppen kitelepedtem a nagy piros polárplédemmel a teraszra és onnan pötyögök Nektek :-) Kész D vitamin kúra!

A lasagnera visszatérve szerintem nem kell nagyon bemutatnom a tésztás-paradicsomos finomságot. Én őszintén megmondom leszoktam arról a minimális  tasakos porról, amit eddig kotyvaszottam és az ízesített paradicsomszószt is magam készítem pizzához, bolognaihoz, lasagnehoz... De erről majd egy másik bejegyzésben ejtek néhány keresetlen szót. Azért én nem mondom azt, hogy fúúúúj tasakos leves és egyebek. Nem fogom megjátszani magam. Van amikor villám étel kell és meg van ezeknek a kevésbé finom fogásoknak is a létjogosultságuk. Gondolok arra, hogy ha valaki egyedülálló, nyaralásra utazó, pecatúrára induló... szóval értitek nem véletlenül találták ki ezeket a "mikmókokat". Annál jobb, mintha nem enne semmit egész nap az ember és a kevésbé gyakorlott szakácsok is könnyű szerrel elkészíthetik. 

A recept egy nagy tál 8 rétegű lasagnera vonatkozik vagy éppen minimum 30 db muffin formában elkészült lasagne falatra. 

TÉSZTA:
Magam készítettem 25 dkg lisztből. Erről egy korábbi bejegyzésben olvashattok, kattintsatok ide. 8 egyenlő részre vágtam és ezeket nyújtottam ki. Most azért jobb a magatok által készített tészta mert egyszerűen a kiolajozott muffin forma aljába simogathatjátok a friss tésztát és csak negyed kiló liszt és 2 tojás kell, nem pedig a drága bolti lap. Valami horror áron van forgalomban. Akinek nincs tésztagépe, az se keseredjen el, fogjon egy nyújtófát és lisztezett felületen vékonyabbra nyújtsa ki a tésztát.

PARADICSOM SZÓSZ
50 dkg darált sertéshús
7,5 dl paradicsomsűrítmény
4 gerezd apróra vágott fokhagyma
2 db egész babérlevél
1 egész ág rozmaring
aprított bazsalikom
bors
1 dl víz
olaj

1. A sertéshúst megpirítom egy kicsit olajon a fokhagymával együtt.
2. Hozzáadom a fűszereket és felöntöm paradicsomsűrítménnyel és egy kis vízzel. 
3. Kb. 20 percig főzöm a közepesnél kicsit kisebb fokozaton. Ha kész, elzárom!

FEHÉR MÁRTÁS
7,5 dl tej
5 púpos evőkanál liszt
1 közepes fej vöröshagyma 
egy csipet szerecsendió
bors
10 dkg margarin

1. A margarint felolvasztom, az aprított vöröshagymát hozzáadva max 2-3 percig puhítom , majd tűzről levéve hozzákeverem a lisztet.
2. Visszarakom a tűzre, majd hozzáadagolom a tejet és a fűszereket. 
3. Gyakori kevergetés mellett addig főzöm, ameddig be nem sűrűsödik a mártás. Majd ezt is elzárom


1. A sütőformát kiolajozom. Most a muffin formát veszem alapul. 
2. Akkora négyzeteket vágok a kinyújtott tésztából, hogy egy kicsit kilógjon a szélük, ha belerakom teljesen a formába.
3. 1 púpos evőkanál paradicsomos mártás jön a tészta bugyorba, majd egy a fehér mártásból. A képen látható kosárkában csak két réteg van, de tetszés és hely szerint szaporítható. Ne feledjétek viszont, hogy ezek csak kínáló falatok, szóval nem kell a teljes töménységre rámenni. Végül a tetejét reszelt sajttal megszórom.
4. Sütőben 20-30 percig sütöm. Majd hagyom kihűlni. Így könnyebben tudjátok kiszedni a formából és utána lehet még melegíteni. Ha marad még ki egy kis besamel vagy paradicsom mártás nyugodtan a kínáló asztalkára tehetjük és mindenki kedve szerint mellérakhatja a kosárkájának. 

Ha nem akartok olyan sok kosárkát, vagy éppen csak ki akarjátok próbálni, akkor legyen 5 réteg a tepsiben a hagyományos lasagne forma és még így is elkészíthettek kb. 12. lasagne kosárkát mellé.

Remélem kedvet kaptatok hozzá! Hétvégén érdemes kipróbálni, akkor bevonhatjátok a család apraja nagyját. Én például nagyon szeretek együtt kotyvasztani életem szerelmével. Szól a zene, megvitatjuk az élet nagy dolgait, rájövünk "hogy mennyire tökéletesek vagyunk" a magunk tökéletlen világában és jókat nevetünk! Én most csak ilyen jó élményeket kívánok Nektek! 

Legyen mesés napotok! 

Boldog Ági

Népszerű bejegyzések