Lecsós dinsztelt máj




Kicsit fura módon kavarodtam el ehhez a recepthez. Nagyon szeretünk horgászni az én másik felemmel! Tudom, ez nem egy halas eledel, de az egyik horgászportálon mondták el a receptet nagyjából egy videóban. Nem nagy történet, de az íze mennyei. Tudom sokakat elriaszt a belsőségek fogyasztása. Ezzel így volt az én férjem is, de amióta az én általam készített májpástétomot, baconbe tekert csirkemájat és dinsztelt májat megkóstolta, nem tud szabadulni tőlük. Manapság már a rendelésére készítem a finomságokat. Én csak az egyszerű változatot készítettem eddig, de ez sem bonyolult. Ami a legjobb, hogy szabad tűzön (tárcsán vagy vaslapon) is elkészíthető!


Hozzávalók 2-3 személyre:
60 dkg sertésmáj
3 db közepes fej vöröshagyma
2 db lecsópaprika
2 db paradicsom
1/2 dl olaj
1 ek.ételízesítő
1 ek. őrölt bors
2 ek. gulyáskrém
8 gerezd zúzott fokhagyma
Só - kizárólag a végén, mert különben megkeményedik a  máj

1. A májat felcsíkozzuk, kb 3*1 cm-es csíkokra, de igazából ahogyan sikerül. Majd vízben jól mossuk meg ezeket.

2. Majd egy tálban borsozzuk, ételízesítőt szórunk rá, hozzáadjuk az olajat, a zúzott fokhagymát és a gulyáskrémet. Jól összeforgatjuk és pácoljuk minimum egy fél órát.

3. A hagymát, paprikát, paradicsomot nagyobb darabokra vágjuk, majd a tűzre tesszük egy kis olaj kíséretében és hagyjuk összeesni. 
4. Körülbelül félidőben, amikor még egy picit kemények a zöldségek, hozzáöntjük a pácolt májat minden páclevével együtt. 

5. Közepes lángon néha megkeverve körülbelül 20 percet főzzük. A lényeg, hogy a májat mindig vágjuk félbe, hogy megnézzük nem véres már és puha még. A zöldségek és a máj által engedett levet addig főzzük el, amíg jó sűrű szaftot nem kapun!

Tálalhatjuk főtt burgonyával vagy éppen kenyérrel mártogatva kieszegethetjük a lábasból! Olcsó, de nagyon ízletes étel!

Jó étvágyat!

Népszerű bejegyzések