Piros tészta, zöld tészta...

... még bőszen sorolhatnám a lilát és a feketét is. De most nem ezekről lesz szól. Ugyanis tenger gyümölcseivel készítettem egy ízletes tésztát és ennek alapanyaga volt a 20-20 dkg tagliatelle színenként. Ezzel be is neveztem a Billa-Ausztria receptversenyére. Kicsit későn vettem észre, de hát jobb későn, mint soha.


Nézzük mire is lesz szükség a paradicsomos tésztához: 

20 dkg liszt 
1 tojássárgája
3 ek. paradicsompüré

A lisztkupac közepébe egy mélyedést készítek és belerakom a tojássárgáját és a paradicsompürét. A közepét bekeverem, majd a lisztet is folyamatosan hozzádolgozom.  Nekem most a pihentetés két napig tartott egy lefedett tárolóban, de semmi baja nem lett. Eredetileg 1-2 óra pihentetés is elegendő egy-két menet közti átgyúrással. Ha a liszt túl száraz, akkor még annyi paradicsompürét adok hozzá, amennyivel rugalmas tésztát nem gyúrok.

Lássuk a zöld tésztát:
20 dkg liszt
1 tojássárgája
3 ek. frissen aprított bazsalikom
2 fél tojáshéj víz

A tészta gyúrást nem lihegem túl. Nem veszek minden esetben csidi-csudi lisztet, hanem éppen az aktuális otthonit használom. Tudom speciális liszttel más lenne a tészta, de ízre és állagra így is tökéletes. Teljesen azonosan gyúrom össze a tésztát, mint az előbb. Itt is néhány óra pihentetés lefedve elegendő lenne, de ez is két napot pihent, szintén egy lefedett dobozban. Ne lepődjön meg senki, hogy rögtön nem zöld a tészta. A bazsalikom folyamatosan színezte be.

A tésztanyújtó gépen mind a 6 fokozaton keresztültekertem, majd 30 centis darabokat vágtam a hosszú tésztákból és átengedtem a metéltkészítőn is. Közben szépen lisztezem a tésztát is és a gépet is időközönként. Az illatokról már ne is beszéljek! A paradicsom, a friss bazsalikom esszenciája bejárja a konyhát.

10 perc lobogó, sós és pár csepp olajjal gazdagított forró vízben megfőzöm. Isteni étek!

Népszerű bejegyzések